Muud kindlustandvad teenused ...
Muud kindlustandvad teenused on töövõtud, mis on muud kui möödunud perioodide finantsinformatsiooni auditid või ülevaatused, näiteks mitterahalise sissemakse hindamise kontroll, erikontroll, ühinemis- ja jagunemisaruannete kontroll, tehingute seaduslikkuse kontroll (mille käigus kontrollitakse kontrolli objektiks olevate tehingute õigusaktile vastavust või tuvastatakse mittevastavus).
Muud kindlustandvad teenused võivad olla kas põhjendatud kindlust või piiratud kindlust andvad audiitorteenused.
Kindlustandvate teenuste raamistiku kohaselt aktsepteerib vandeaudiitor kindlustandva teenuse ainult siis, kui tema esialgsed teadmised teenuse asjaoludest näitavad, et asjakohased eetikanõuded, nagu sõltumatus ja ametialane kompetentsus, on täidetud, ja teenusel on kõik alljärgnevalt loetletud iseloomulikud tunnusjooned:
- kolme osapoole – näiteks audiitori, kliendi (vastutava osapoole) ja ettenähtud kasutaja (nt avalikkuse) – vaheline suhe;
- asjakohane käsitletav küsimus, mille kriteeriumitele vastavuse hindamise või mõõtmise lõpptulemus on audiitori poolt aruande vormis väljendatav informatsioon, mis tuleneb käsitletavast küsimusest;
- kindlad kriteeriumid, mis peavad olema ettenähtud kasutajatele kättesaadavad, et neil oleks võimalik aru saada, kuidas käsitletavat teemat on hinnatud või mõõdetud;
- tõendusmaterjal – audiitor kogub ja dokumenteerib töövõtu käigus käsitletava küsimuse kohta mitmest allikast tõendusmaterjali, millele ta tugineb;
- väljund ehk audiitori aruanne töövõtu tulemuse kohta. Näiteks vandeaudiitori arvamus auditi tulemusena või vandeaudiitori kokkuvõte finantsinformatsiooni ülevaatuse tulemusena selle kohta, kas töövõtu objekt (nt raamatupidamise aastaaruanne) on vastavuses Eesti finantsaruandluse standardiga.
Kui potentsiaalset teenust ei saa aktsepteerida kindlustandva teenusena, sest sellel ei ole kõiki iseloomulikke tunnusjooni, võib teenuse tellija leida teistsuguse teenuse, mis vastab ettenähtud kasutajate vajadustele.